Szukając pośrednika sprzedaży nieruchomości – jakie biuro wybrać

Po powzięciu decyzji dot. sprzedaży nieruchomości, stajemy przed dylematem: próbować sprzedać samemu czy zlecić to wyspecjalizowanej agencji. Jeśli zdecydujemy się na to drugie rozwiązanie, musimy wybrać taką agencję, żebyśmy później nie żałowali tego kroku. W Polsce w ciągu kilku ostatnich lat liczba agencji wzrosła kilkakrotnie, jednak ilość zazwyczaj nie przechodzi w jakość. Są agencje, które funkcjonują na zasadzie: minimum kosztów, maksimum korzyści. Firma taka, po podpisaniu z nami umowy o pośrednictwo, „zawiesza” nasza ofertę na swojej stronie internetowej i często na tym kończą się jej działania w zakresie poszukiwania kupca. Może jeszcze zamieszczenie oferty na 23 portalach internetowych (często na stronach bezpłatnych ogłoszeń) i to wszystko. Jak się kupiec trafi, sam nas znajdzie, to dobrze. Agencje takie, często można odnieść wrażenie, podpisują umowy tylko, dlatego, aby mieć co zamieścić na firmowym portalu i wszystko. W większości przypadków agencje nieruchomości w Polsce biorą wynagrodzenie od zlecającego im usługę tylko w przypadku znalezienia kupca. W dobie jednak słabego obrotu na rynku nieruchomości stosują różne kruczki, by zarobić pieniądze nawet w przypadku nie sprzedania nieruchomości, naliczając jakieś ryczałty kwartalne czy koszty pośrednictwa. Uważajmy, więc na zapiski tzw. „drobnym druczkiem”.