Nowa odsłona odzieży reklamowej

Reklama jest wynalazkiem niemal tak starym, jak handel – odkąd pojawił się pomysł, by sprzedawać to samo, co ktoś inny,wystąpiła potrzeba wyróżnienia się na tle konkurencji i nakłonienia potencjalnych klientów do skorzystania z naszych, a nie cudzych usług. Z czasem, w miarę rozwoju cywilizacji formy, jakie przybierała reklama, stawały się coraz bardziej wyrafinowane – jednak najlepsze pomysły oparły się zmianom i, choć w zmodyfikowanej wersji, są aktualne do dzisiaj. Do takich właśnie idei należy jednolity ubiór pracowników danej firmy, świadczący o ich przynależności do zespołu oraz o profesjonalizmie i wysokich standardach, reprezentowanych przez firmę. 



Jak to się zaczęło?

Inspiracją dla pomysłu zunifikowanego ubioru stało się zjawisko zupełnie niezwiązane ze światem biznesu - były to bowiem drużyny sportowe. Zawodnicy przeciwnych zespołów z oczywistych przyczyn musieli się czymś wyróżniać. Okazało się przy tym, że podobnie ubrani ludzie czują się znacznie bardziej zgrani i są bardziej skłonni do współpracy, niż przypadkowo ubrane osoby. Podobny wygląd bardziej motywował do osiągania wspólnych celów i budował coś, co Amerykanie określają, jako team spirit, czyli ducha zespołu. 

Z boiska na salony

Skoro coś działa na boisku, dlaczego nie miałoby zadziałać w biznesie? Szybko okazało się, że bycie częścią zespołu doskonale przekłada się na wyniki, osiągane przez poszczególnych pracowników oraz na atmosferę ich pracy. Idea zunifikowanych strojów początkowo została spopularyzowana za Zachodzie i w USA. W skutek zawirowań historycznych, do Polski pomysł dotarł dopiero po przemianach ustrojowych, jakie miały miejsce w 1989 roku. Od tego czasu nastąpił prawdziwy boom w dziedzinie odzieży reklamowej i dziś już praktycznie trudno wyobrazić sobie pracowników McDonalda, hoteli, ośrodków SPA czy Ikei w strojach innych, niż firmowe.

Swoboda ruchów
Podobnie, jak w przypadku drużyny sportowej, firmowe stroje mają nie tylko odróżniać członków jednego zespołu, ale też zapewniać im komfort i swobodę ruchów. Nawet najlepszej jakość odzież nie spełni swojego zadania, jeśli będzie ograniczała pracownika i uniemożliwi mu pełnienie jego funkcji zawodowych. Priorytetem nie jest więc jedynie estetyka, ale również wygoda odzieży firmowej. 

Niebanalne pomysły
Podstawowym rodzajem nadruku na odzieży reklamowej jest logo lub nazwa firmy oraz dane kontaktowe. Nie wyczerpuje to jednak repertuaru, bowiem na odzieży reklamowej można też umieścić chwytliwe hasła, zachęcające do skorzystania z naszych usług.