Wady i zalety odzieży reklamowej

Odzież reklamowa stanowi jeden z ciekawszych sposobów na budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz utrwalanie jej obecności w świadomości klientów. Oczywiście, nie jest to rozwiązanie pozbawione wad – zanim więc zdecydujemy się na tego rodzaju inwestycję , powinniśmy zastanowić się, czy w naszym przypadku taka kampania się sprawdzi oraz poznać jej wady i zalety.



Do głównych wad należy relatywnie wysoka cena. Trudno nie zgodzić się z faktem, iż cena koszulki polo jest znacznie wyższa, niż smyczy reklamowej czy długopisu. Niektóre firmy próbują niwelować ten problem, zamawiając odzież gorszej jakości, co jednak całkowicie mija się z celem. Skoro odzież reklamowa, podobnie, jak każdy inny rodzaj gadżetów, ma stanowić naszą wizytówkę, to nie może być kiepskiej jakości – wówczas bowiem stanie się raczej antyreklamą, informującą klientów, że nasze usługi stoją na równie niskim poziomie, jak jakość naszych gadżetów. Oczywiście, nie warto przesadzać również w drugą stronę – pamiętajmy, że aby kampania reklamowa odniosła zamierzony skutek, musimy rozdać więcej, niż kilka koszule, jeśli więc będą one bardzo drogie, to albo kupimy ich za mało, albo zrujnujemy firmowy budżet.

Mimo to, odzież reklamowa posiada ogromne zalety; przede wszystkim, właśnie dlatego, że koszulka polo jest droższa, niż np. długopis, klient raczej się jej nie pozbędzie. A skoro ją zatrzyma – to będzie jej używał, tym samym stanowiąc naszą darmową reklamę wszędzie tam, gdzie uda się w naszej koszulce. 
Poza tym, klienci zwykle nie wiedzą, ile dokładnie kosztuje taka odzież, więc spodziewają się, że sporo. A skoro firmę stać na to, by rozdawać koszulki czy bluzy, oznacza to, że jest ona zamożna, a więc stabilna i godna zaufania. Podobnie zresztą pomyślą kontrahenci, starający się. Wybrać rzetelnego i wypłacalnego partnera biznesowego. 

Warto również pamiętać, że odzież reklamowa może być dedykowana nie tylko dla naszych klientów, ale również dla pracowników naszej firmy. Jeżeli będą oni używać jej w czasie kontaktów z klientami, będą jednocześnie stanowić elegancką wizytówkę naszej firmy i świadczyć o jej profesjonalizmie raz utrwalać nasze logo. Jeśli natomiast tego typu odzież będzie noszona w innych sytuacjach, nasi pracownicy będą reklamować nas w swoich środowiskach oraz mieć poczucie, że firma dała im coś wyjątkowego, z czym mogą się identyfikować. Tego rodzaju odczucia z pewnością przełożą się pozytywnie na ich wydajność oraz na stopień przywiązania do firmy, co z kolei pozwoli zbudować doskonały zespół, działający, jak jedna drużyna.