Czy warto inwestować w odzież reklamową ?

Zdobycie oraz utrzymanie lojalności klientów względem firmy stanowi kluczową kwestię dla jej przetrwania na rynku. Z tego własnie powodu, marketingowcy prześcigają się w pomysłach, pragnąc znaleźć najlepszy sposób na wyróżnienie się spośród konkurencji. Powstają zatem interesujące kampanie reklamowe, zniżki, promocje, konkursy i inne akcje, mające sprawić, by klient pozytywnie kojarzył daną firmę i pozostał jej wierny przy kolejnych zakupach. Jednym z najbardziej popularnych rozwiązań, jakie można zastosować w tej kwestii, jest jednak kampania marketingowa z użyciem odzieży reklamowej. Czy jednak taka inwestycja jest opłacalna? Jakie konkretnie korzyści odniesiemy, inwestując w odzież reklamową? 

Przede wszystkim, odzież reklamowa stanowi pewnego rodzaju inwestycję. jest ona z definicji droższa, niż drobne gadżety, takie, jak długopisy czy breloczki, ale też siła jej oddziaływania jest znacznie większa. O ile bowiem niewielki gadżet, który klient od nas otrzyma, łatwo może zostać zgubiony lub nawet wyrzucony, o tyle koszulka lub czapeczka, jako rzecz stosunkowo wartościowa i użyteczna, z pewnością będzie przedstawiała dla klienta określoną wartość. Nie ma więc obaw, że lekka ręka pozbędzie się jej, tym samym wyrzucając nasze pieniądze w błoto.

Poza tym, pamiętajmy, że idea gadżetów reklamowych (a więc również odzieży reklamowej) jest taka, by nasze logo i nazwa były stale obecne wszędzie tam, gdzie pojawi się obdarowana nimi osoba. Odzież reklamowa doskonale spełnia to zadanie, bowiem klient, przemieszczając się po mieście w naszej firmowej koszulce lub bluzie, stanowi w istocie naszą mobilną reklamę. Zostaje więc niejako naszym pracownikiem, a jednocześnie, poza jednorazowym kosztem, jaki stanowi podarowana mu odzież, jego praca nic nas nie kosztuje. 

Oczywiście, warunkiem koniecznym do tego, by klient rzeczywiście używał podarowanej mu przez nas odzieży jest fakt, że musi ona być dobrej jakości. W przeciwnym razem możemy co najwyżej liczyć na to, że pojawi się w niej na działce, albo ubierze ją podczas domowych porządków i nikt naszego logo nie zobaczy. Skoro zaś mowa o jakości - pamiętajmy, że zawsze warto w nią zainwestować również po to, by przedłużyć żywot naszej odzieży reklamowej. Jeśli koszulka powyciąga się po pierwszym praniu, a logo wyblaknie - szkoda naszych pieniędzy. Nie znaczy to, że odzież reklamowa nie musi pochodzić od czołowych światowych marek, warto jednak w rozsądny sposób skalkulować koszty i jakość, pamiętając, że nasze gadżety reklamowe są również naszą wizytówką, więc powinny być wykonane z materiałów o odpowiedniej jakości.