Zasady, którymi należy kierować się przy wyborze gadżetów

O tym, jak istotna jest stała obecność logo firmy w świadomości klientów, nie trzeba nikogo przekonywać. Konkurencja nie śpi i z pewnością, podobnie jak my, pragnie odnieść sukces finansowy i przechwycić naszą klientelę – warto więc zadbać o to, by stać się w świadomości odbiorców synonimem usług, jakie oferujemy. Można to osiągnąć przez wiele rozmaitych kanałów reklamowych, jednak szczególnie skutecznym sposobem jest dystrybucji gadżetów firmowych, opatrzonych logo naszej firmy. Aby jednak taka forma reklamy odniosła zamierzony skutek, przy wyborze gadżetów należy kierować się kilkoma ważnymi zasadami.



Po pierwsze, wysoka jakość
Musimy pamiętać, że nasze gadżety będą stanowiły naszą wizytówkę, więc powinny to być przedmioty odpowiednio dobrej jakości. Jeżeli zdecydujemy się na najtańsze, ale kiepsko wykonane przedmioty, zamiast reklamować nasze usługi, staną się one nasza antyreklamą, sugerując, że to, co produkujemy czy sprzedajemy jest równie niskiej jakość jak nasze długopisy czy smycze reklamowe.

Po drugie, profil klienta
Niezmiernie istotnym aspektem przy wyborze gadżetów reklamowych jest profil naszego typowego klienta. Jeśli produkujemy lub sprzedajemy wysoko wyspecjalizowane przedmioty, przeznaczone np. do wspinaczki wysokogórskiej, sprawa jest dość prosta – nasz typowy klient nie jest ani dzieckiem, ani schorowanym seniorem, ale zdrowym człowiekiem w sile wieku, więc z pewnością ucieszy się z gadżetu przeznaczonego do aktywnego uprawiania sportu, albo potrzebnego w podróży. Podobnie spawa wygląda, jeśli działamy w branży ciążowej, zabawkowej czy dedykowanej typowo dla nastolatków. Jeśli natomiast prowadzimy sklep spożywczy, zakład fryzjerski czy inną działalność, gdzie klienci są w zróżnicowanym wieku i momencie życia, musimy postawić na gadżety bardziej uniwersalne, jak długopisy, kubki czy breloczki. 

Po trzecie, planowana dystrybucja
Gadżety reklamowe to niezmiernie szerokie pojęcie – mogą nimi być zarówno cukierki, jak i kurtki lub power banki, a co za tym idzie, mogą one mieć bardzo zróżnicowane ceny. Z tego powodu, zanim zdecydujemy się na wybór konkretnego gadżety, powinniśmy przemyśleć komu i w jaki sposób będziemy te przedmioty rozdawać. Jeżeli chcemy docenić szczególnie ważnych dla nas klientów, z pewnością droższe gadżety zostaną lepiej odebrane – nie wyobrażamy sobie chyba, klientowi, który kupił u nas samochód za kilkaset tysięcy, dorzucić długopis reklamowy za 2 zł. Z drugiej strony, jeśli prowadzimy kiosk, raczej nie będziemy rozdawać pendrive'ów, ani power banków, bo to całkowicie mija się z celem. Warto zatem najpierw opracować strategię i przedział cenowy gadżetów firmowych, a dopiero potem dokonywać konkretnych wyborów.