Tradycyjne typy gadżetów firmowych

 

O tym, jak istotny jest odpowiednio prowadzony marketing świadczy chociażby fakt, że duże firmy i korporacje mają specjalne działy, zajmujące się wyłączni tym zagadnieniem. Przebicie się do świadomości klientów, zdobycie ich zaufania oraz lojalności nie jest sprawą tak prostą i oczywistą, jak mogłoby się wydawać. Przede wszystkim, nie jest powiedziane, że klient musi skorzystać akurat z naszych usług- konkurencja również pragnie go pozyskać. I podejmuje w tym celu bardzo konkretne działania. A kiedy klient jest już nasz, nie znaczy to, że nasz pozostanie – musimy więc sami o to zadbać. 



Kampanie marketingowe można prowadzić z użyciem wielu rozmaitych kanałów. Począwszy od najprostszych metod, jak rozdawanie ulotek, poprzez reklamy w mediach, aż po marketing szeptany i nowoczesne narzędzia internetowe. Wszystkie te elementy są w pewnym stopniu skuteczne, warto jednak pamiętać, że aby odniosły zamierzony skutek, koniecznie powinny zostać uzupełnione o odpowiednio dobrane gadżety firmowe. 

Gadżety z logo firmy pełnią szereg zadań, których inne kanały marketingowe nie mają szans spełnić. Przede wszystkim sprawiają, że logo firmy jest stale obecne w środowisku obdarowanej osoby – niezależnie od tego, czy aktualnie ogląda ona telewizor, słucha radia czy przegląda Internet. Poza tym, gadżety, jako konkretne, materialne przedmioty, budują w kliencie poczcie, że został obdarowany prezentem, i to zupełnie za darmo. Nawet, jeśli dostał jedynie długopis czy breloczek, jego poczucie wdzięczności sprawi, ze znacznie chętniej skorzysta z usług tej, a nie innej firmy. Przyjrzyjmy się zatem, jakie gadżety należą do klasyki gatunku i stanowić mogą podstawę tego rodzaju kampanii. 

Długopisy, zakreślacze i flamastry
Wszystko co służy do pisania, będzie z pewnością często używane, szczególnie w warunkach biurowych. Główną zaletą tego rodzaju gadżetów jest fakt, że są one relatywnie tanie, więc możemy sobie pozwolić na zakupienie i dystrybuowanie ich w dużych ilościach.

Smycze i breloczki
Każdy z nas posiada przynajmniej jeden pęk kluczy, więc tego rodzaju gadżety równie z doskonale się sprawdza i z pewnością będą w codziennym użytku. Podobnie, jak długopisy, są to bardzo tanie przedmioty, a jeśli zostaną oznakowane w niebanalny sposób, z pewnością zyskają uznanie klienta i na stałe zagoszczą w jego środowisku.

Koszulki i czapki reklamowe
Ten typ gadżetów reklamowych charakteryzuje się nieco wyższym poziomem cen, ale też wywiera znacznie większe wrażenie na obdarowanych klientach. Jeżeli czapki czy koszulki zostaną wykonane z dobrej jakości materiałów, a logo będzie umieszczone w widocznym miejscu, ale nie będzie nachalne, wówczas istnieje spora szansa, ze klient chętnie będzie tej odzieży używał, stanowiąc naszą darmową, mobilną reklamę.