Zaskocz swoich klientów - o gadżetach które można dać klientom w prezencie

Wszyscy kochamy dostawać prezenty, zwłaszcza, jeśli są to prezenty – niespodzianki i nic, na przykład zbliżająca się data świąt czy urodzin, nie wskazywało na to, że je otrzymamy. W takim przypadku czujemy się obdarowani podwójnie – podobnie, ja,k w przypadku niespodziewanej premii od szefa czy wygranej w totolotka. Podobny mechanizm działa też w przypadku relacji biznesowych – jeżeli firma, której klientami jesteśmy, niespodziewanie podaruje nam coś niebanalnego, z pewnością będziemy zachwyceni i nawet nie przyjdzie nam do głowy, by skorzystać z usług konkurencji, która nic nam nigdy nie dała. Jeżeli więc stoimy po drugiej stronie i prowadzimy własną firm e, warto rozważyć taki właśnie sposób przywiązywania do siebie klientów i budowania ich lojalności – tym bardziej, że według najnowszych badać, zdobycie nowego klienta jest około 10 razy bardziej kosztowne, niż utrzymanie starego. Jakie zatem gadżety mogą pozytywnie zaskoczyć naszych klientów?



Klasyka gatunku
Wszystko zależy od tego, jak dobrze są sprofilowani, czyli, mówiąc prościej - jak dobrze ich znamy. Jeżeli nie mamy konkretnej wiedzy, co do preferencji, weku i płci naszych klientów, najlepiej będzie postawić na klasyczne gadżety, które przydadzą się niemal każdemu, więc zawsze będą stanowiły trafiony podarunek. Do tej kategorii należą długopisy, smycze reklamowe, breloczki na klucze, otwieracze, ale również koszulki czy czapki z naszym logo. Doskonałym i bardzo uniwersalnym pomysłem na prezent są również słodycze reklamowe.

Coś ciekawego
Jeśli natomiast naprawdę chcemy wyróżnić się na tle konkurencji i znamy typowy profil naszego klienta, możemy pokusić się o nieco ciekawszy repertuar. W takim przypadku naszym firmowym gadżetem może stać się np. masażer elektryczny, bezprzewodowa myszka w kształcie samochodu, układanka magnetyczna, świnka skarbonka, a nawet piersiówka czy młotek antystresowy. Warto przy tym pamiętać, by gadżet był nie tylko ciekawy, ale również użyteczny - w przeciwnym wypadku wywoła jedynie chwilowy zachwyt, zamiast stać się codziennym towarzyszem naszego klienta. 

Coś cennego
Jeżeli profil naszej firmy zakłada, że nie musimy posiadać kilkuset, ale kilku klientów (bo np. produkujemy i specjalistyczne programy komputerowe), możemy pokusić się o nieco droższe prezenty, które podkreślą nasz prestiż oraz nasze podejście do klienta. W takim przypadku warto postawić na eleganckie, grawerowane pendrive, albo power banki. Tego rodzaju gadżety z pewnością zostaną zapamiętane i odebrane bardzo pozytywnie, a poprzez fakt, iż są to przedmioty stosunkowo cenne, klienci z pewnością poczują się ważni i docenieni przez naszą firmę.